У нашай рэспубліцы фізічнаму выхаванню падрастаючага пакалення надаецца вылучна вялікае значэнне.
.Аднак, далёка не ў кожнай сям'і гэтаму жыццёва важнаму выхаваўчаму
моманту надаецца належная ўвага. У той жа час вывучэнне рухальнай
актыўнасці выхаванцаў паказвае, што ў шматлікіх з іх назіраецца
гіпадынамія, недахоп рухаў. Гіпадынамія шкодная для здароўя, яна
аказвае неспрыяльны ўплыў на функцыянальны стан дыхальнай,
сардэчна-судзінкавай і нервова-цягліцавай сістэм. Пад уплывам жа правільна
арганізаваных і рэгулярна-праводжаных заняткаў фізічнымі практыкаваннямі ў арганізме дзяцей адбываецца шэраг дадатных функцыянальных змен,
павялічваецца ўзровень фізічнай падрыхтаванасці , паляпшаецца здароўе дзяцей.
Для ўхілення дэфіцыту рухальнай актыўнасці дзяцей недастаткова заняткаў і
мерапрыемстваў, якія праводзяцца ў дзіцячым садзе ў рэжыме дня. Таму са сваёй відавочнасці заўсёды ўстае праблема фізічнага выхавання ў сям'і.
Пры свядомым і актыўным садзейнічанні бацькоў ідэя ператварэння заняткаў
фізічнымі практыкаваннямі ў натуральнае запатрабаванне кожнага дзіцяці можа быць рэальнасцю.Але бацькі павінны ў першую чаргу самі ўсвядоміць гэту надзённую неабходнасць.І, натуральна, што лепшай формай агітацыі тут стане іх асабісты прыклад. Калі бацькі, напрыклад, разам з дзіцем будуць выконваць ранішнюю ці дзённую,ці вячэрнюю гімнастыку, то неабходнасць напамінкаў і перакананні ў яе карысці адпадае сама сабой.
Бацькі павінны забяспечыць і матэрыяльную базу сямейнай фізічнай культуры,набыць неабходны спартўны інвентар, зрабіць найпростыя
прыстасаванні для выканання практыкаванняў. Вельмі пажадана, каб бацькі
стваралі спартыўныя куткі ў двары , садзейнічалі пабудове хакейных
пляцовак, пракладка лыжні, выбару месца для гульні ў футбол ці месцаў для
правядзення рухомых гульняў.
Бацькі – гэта забаўнікі, якія могуць прапанаваць, вывучыць і апрабаваць са
сваімі дзецьмі новую гульню і зрабіць яе каханай для іх.Бацькі павінны валодаць вызначанымі ведамі па арганізацыі актыўнага адпачынку дзяцей.
Гульні і практыкаванні аказваюць разнастайнае ўздзеянне на дзіцячы арганізм.Яны павінны адпавядаць іх узросту, узроўню падрыхтаванасці, і стану здароўя дзіцяці, каб аказаць на яго арганізм толькі дадатныя ўздзеянні, але ніяк не адмоўныя.
.Існуюць агульныя рэкамендацыі правядзення актыўнага адпачынку з дашкольнікамі.У гэтым узросце асабліва карысныя фізічныя практыкаванні пабудаваныя на побытавых і кароткіх рухах умацавальныя адпаведныя цягліцавыя групы, з прадметамі ці без іх.
Рухомыя гульні і элементамі спартыўых гульняў займаюць у гэтым спісе адмысловае месца. Дзеці гэтага ўзросту вельмі рухомыя, натуральныя рухі ў гульнях складаюць для іх надзённае запатрабаванне. Але яны не ўмеюць яшчэ эканомна расходаваць сваю энергію. Здараецца, што загуляўшыся, не заўважаюць стомленасці.Ператамленне ж саслабляе арганізм, таму бацькі павінны сачыць, каб гульні чаргаваліся з адпачынкам. Хуткая змена дзейнасці – гэта звычайная справа для такога ўзросту, таму не трэба сердаваць на дзіця, калі ён не можа доўга выконваць патрабаваны рух для навучання. Лепш прапанаваць яму розны інвентар, каб ён мог абраць тое, што яму падабаецца.
Для здароўя ўсіх дзяцей вельмі карысна плаванне ці простае знаходжанне ў вадзе з выкананнем розных рухаў і гульнявых практыкаванняў. Дзіцяці неабходна прывучаць да гартавання.
Арганізуючы актыўны адпачынак сваіх дзяцей, бацькі і самі прылучаюцца да
фізічнай культуры, якая і для іх, і для іх дзяцей становіцца надзённай
неабходнасцю.